fredag 25. mars 2011

TIPS&TRICKS: LINKING


God kveld dere, håper alle har hatt en strålende fredag og at dere har en koselig helg i møte. På bloggrunder ser jeg ofte at det er mange som synes det er vanskelig å få til linking til andre nettsider via bloggen sin. Derfor tenkte jeg at jeg skulle gi en enkel forklaring i bilder om hvordan det gjøres. Brett opp ermene folkens, HERE WE GO!





Når du skriver et nytt innlegg vil det i menyen vises en knapp med ordet "kobling". Trykk på denne når du er klar for å linke.


Deretter fyller du inn url samt hva du vil det skal stå isteden for nettadressen (se rød skrift på bildet).


Følg rød skrift på bildet (trykk på bildet for å gjøre det stort nok til å se skriften).

VOILA!

2 kommentarer:

  1. Hadde jeg bare visst dette idag tidlig:) jeg hadde store problemer idag da jeg skulle linke til awarden jeg fikk av deg,grublet og strevde med dette en god stund kan du si:)Men jeg fant da ut av det til slutt:)Da hadde jeg sitta her noen timer,hehe,ikke så lett for oss som ikke er noen genier på data.Så er det også lurt å få med seg at det er ikke alle bloggene som har det samme navnet som url,så enn skriver inn url og ikke bloggnavnet i koblingen.Har lært noe nytt idag:)!!
    Ha en fin helg:)

    SvarSlett
  2. Ahh...så enkelt, jo !!
    Tusen takk for hjelpen :)

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en liten hilsen. Det setter jeg umåtelig stor pris på!