fredag 4. mars 2011

PÅ LOPPEJAKT


I går dro jeg med meg Mammsen og dro på Loppejakt. Det er en stor bruktbutikk ikke alt for langt unna som heter Aktivum. Den ligger i Øvre Rælingsvei i Rælingen, og er lett å finne dersom man først er litt kjent i området. Butikken er enorm og delt inn i diverse avdelinger. Det er enkelt å orientere seg, og hyllene bugner av ting. Det er som alle andre bruktbutikker MYE skrot å finne, men om man leter litt og er heldig kan man også finne noen skatter der.




De har også en stor møbelavdeling og et eget møbelverksted! Prisen er det ingenting å si på, og man kan alltids prute.




Denne gangen fant jeg en hel del småting som jeg gleder meg til å fikse litt på. Den grønne flaskeholderen skal males og kanskje få en liten tekst. Messinglysestaken har veggfeste, og jeg tror den blir knallfin når den har fått seg et par runder med sprayboksen!




Et par fat, potetskål og en terrin i engelsk porselen. Skulle egentlig bare ha terrinen, men når de snille damene bak disken sa at jeg kunne ta hele settet for en hundrings var jeg ikke vond å be *smil*



Den store flasken stammer fra et svensk bryggeri. Siklet på den forrige gang jeg var på Aktivum også, men da fikk den bli stående og jammen meg var den der fortsatt og jeg angrer ikke et sekund på at jeg dro den med meg nå. Googlet bryggeriet og det viser seg at de la ned i 1912, så flasken min er minst 100 år gammel! Kjempegøy å finne slike skatter *smil*

Har du en fast bruktbutikk du drar innom ofte så vil jeg gjerne høre om den!


For hjemmesiden til Aktivum se HER.
(Bildene fra butikken har jeg lånt av hjemmesiden)

2 kommentarer:

  1. Hei! :) Du fikk med deg noen fine skatter hjem.Gleder meg til å se de når du har fikset dem, det kommer til å bli kjempe fint! Jeg er kjempe fornøyd med det jeg kjøpte også, så takk for at jeg ble ``dratt``med :)Klem fra Mammsen

    SvarSlett
  2. Gleder meg til å se skattene dine når du har fikse litt på dem:-)

    Jeg er så dårlig på å finne slike skatter, men blir veldig fasinert av å se hvordan andre kan trylle med gamle skatter.

    God helg
    Annfrid

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en liten hilsen. Det setter jeg umåtelig stor pris på!