onsdag 27. april 2011

BEHOVET MELDER SEG


Jeg har alltid likt foto. På ungdomsskolen hadde jeg foto som valgfag, og lærte en del grunnleggende om det å ta gode bilder. Selv om jeg den gangen kun brukte venninner i rare positurer, helst med grimaser, som motiv. Jo sprøere jo bedre... Akk, det var tider det *smil*





Jeg har lenge hatt lyst til å ta opp igjen denne interessen og kanskje ta et kurs for å ta virkelig gode bilder. Om jeg så skal det så bør jeg vel ha et skikkelig godt speilreflekskamera, ikke? For et år eller to siden kjøpte jeg et helt greit digitalkamera som jeg forsåvidt er veldig fornøyd med. Det tar gode bilder og er enkelt å bruke, men det mangler såklart en del funksjoner som et speilreflekskamera har.
Har lyst til å ta skikkelig gode, levende øyeblikksbilder av barna såvel som jeg har lyst til å ta mer inspirerende bilder til bloggen. Har selv ingen erfaring med speilrefleks, men det er det kanskje noen av dere som har? Ser ihvertfall at det er mange av dere bloggevenner som tar nydelige bilder.
Har dere noen kameratips til meg?

9 kommentarer:

  1. Hei:)Jeg fikk et NIKON D 3000 kamera av min kjære til bursdag.Jeg hadde tenkt og ta fotokurset som fulgte med men det har jeg enda ikke fått gjort.Så nå sitter jeg med et kamera som jeg ikke kan bruke(Står på auto knappen)Så skal man ha et speilreflekskamera bør man også få tatt kurs,om en ikke er naturtalent da:)Det er så mange på blogglandia som er superflinke og ta bilder og de bloggene skiller seg litt ut fra de "vanlige"Lykke til med din avgjørelse:O)Klem kathrin

    SvarSlett
  2. Jeg vil anbefale speilrefleks da det blir mer liv i bildene. Et godt og rimelig nybegynner kamera er sony a290 (?) som er enkel i bruk og tar gode bilder. Anbefaler og å kjøpe en ekstra linse (70-300mm) og da kan det være greit å kjøpe av merket tamiron, som er mye rimeligere, men like god.
    Fotokurs er en veldig grei ting, men med dette kameraet så vil det gå lekende lett :)

    SvarSlett
  3. Jeg har lånt et speilreflekskamera av min kjæres sønn, kommer nok til å kjøpe det av ham for han bruker det ikke. Jeg er ikke noe god på å bruke det, det sto lenge bare på auto, men så ga min sønn meg en liten innføring i de forskjellige knappene. I går hadde jeg ikke batteri igjen på speilreflekskameraet, så da tok jeg noen bilder med mitt andre kamera. Var ikke fornøyd med dem, så da jeg hadde ladet batteriet litt tok jeg dem om igjen med speilrefleks. Det var da jeg virkelig så forskjellen.

    SvarSlett
  4. Hei! Har speilreflekskamera og er kjempefornøgd! Skulle gjerne hatt meg eit kurs, men det var den tida da :)
    Har sjølv eit Olympus E 520, og er veldig fornøgd med det. Det har enkle funksjonar og lett å forstå. Ønsker meg nye linser, så for sjå om eg kan få invistert i det.
    Spør på ein fotobutikk om kamera med lette og fyldige funksjonar. Ikkje gå på ein elektrobutikk, for der har dei ikkje like mykje peiling.

    Lykke til!!

    Klem Torbjørg

    SvarSlett
  5. Jeg har Nikon D40 og er veldig fornøyd med dette :)
    Har hatt det noen år og det er vel "avlegs" nå, kommet mange nyere og bedre kamera etter dette. Men anbefaler speilreflekskamerea på det sterkeste :)Lykke til i jakten på kamera og eventuellt kurs.
    Laila

    SvarSlett
  6. Hei! Takk for kommentaren på min blogg og at du ville være min følger, da fant jeg jo veien til din blogg også :)Jeg har også speilreflekskamera som jeg fikk til jul av min kjære, Sony a350, som visstnok skal være veldig bra. Men problemet mitt også er at jeg ikke helt kan å bruke det på best mulig måte. Men jeg holder på å tester de ulike funksjonene så alt håp er ikke ute for meg enda ;) Lykke til!

    SvarSlett
  7. Hei. Sikkert mange gode kameraer å velge i,
    jeg har et Canon EOS 450D,som jeg fikk til jul 2009 av min kjære.
    Er super fornøyd med det, har vært på et lite fotokurs også, men det er mye å sette seg inn i,-
    men øvelse gjør mester!!
    Lykke til med investering i kamera!!
    Klem Anne Lise:)

    SvarSlett
  8. Vi har et canon EOS 550 D, er superfornøyd med speilrefleks.

    Har vært uten en del mnd, og det var SKIKKELIG nedtur når en er vant med det.

    Lykke til med jakten på det perfekte kamera !

    Klem Henriette

    SvarSlett
  9. Heisann og takk for hilsen!
    veldig kjekt at du vil følge bloggen min :o)
    Hadde også foto valgfag...men det er leeenge siden....
    ønsker meg et speilrefleks jeg også...og da vil jeg også ha et kurs! Har prøvd å ta litt bilder med lånt kamera men får det ikke helt til....
    Men øvelse gjør mester!
    Ønsker deg fine vårdager...og kkoselig at du stakk innom :o)

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en liten hilsen. Det setter jeg umåtelig stor pris på!